Trendy v nákupech oděvů v Čechách

Pokud si neumíte představit symbol, který typicky charakterizuje českou módu, věřte, že jsou jím ponožky v sandálech. Ano, stále tento trend trvá a stále charakterizuje český nevkus. Naštěstí i tento trend pomalu opouští naše ulice a dle průzkumů na internetu tato obludnost přetrvává v šatníku pouze pěti procent Čechů. Což je dobré znamení.

dětská obuv na pláž

Dalším znakem našeho nakupování je, že z velké části kupujeme sportovní oblečení, a i toto je charakteristické pro naši módu. Více než padesát procent lidí řadí do šatníku na běžné nošení sportovní prvky, ať už to jsou tenisky, trička, sportovní kalhoty či sportovní bundy. Z toho lze tedy vyvodit, že při nákupech se rozhodujeme nejen cenou zboží, ale také tím, jak dalece nám je daný módní prvek pohodlný. U jedné třetiny lidí je pohodlí dokonce víc než to, co nám říká náš vkus.
šaty na prodej

Češi se nicméně také uchylují k tomu, aby si za oblečení připlatili, pokud vědí, že dané oděvy či obuv byly vyrobeny šetrně k životnímu prostředí, za důstojných podmínek lidí, kteří se na výrobě podílejí, a tedy nejsou při výrobě porušována lidská práva. Největší změny však dopadají na nákupy lokálních značek. Jsme ochotni si připlatit nejen za kvalitu, ale také za domácí výrobky, a to je velmi dobře, to nás šlechtí, i přes to, že nosíme ponožky do sandálů.

Proč vlastně kupujeme nové oblečení?

Důvody, pro které navštěvujeme obchody či e-shopy jsou různé, ale zpravidla jsou to důvody dané, nikoli náhodné nákupy jen tak pro zábavu. Pro radost a zábavu v této chvíli nakupuje již méně než polovina lidí. 58 % Čechů dle průzkumů kupuje oblečení k určité příležitosti.
oblečení shop

Jaký je hlavní faktor ovlivňující naše rozhodování?

Ač jsme se polepšili ve sledování podmínek výroby daných produktů či ve sledování kvality, stále 70 % lidí při nákupu udělá finální rozhodnutí podle ceny dané věci. Pokud je nějaký vyhlídnutý kousek ve slevě, je o polovinu větší šance, že si ho koupíme.

Kde nejvíce nakupujeme?

I když vidíme, že obchody jsou stále přeplněné, již více než 40 % z nás nakupuje z pohodlí domova prostřednictvím internetových obchodů.