Upravte stravu a zhubnete

S nadváhou byste se měli vypořádat co možná nejdříve. V opačném případě vám může začít dělat potíže. Proto je dobré si hlídat nejen váhu, ale i BMI.

Upravte stravu a zhubnete

Je smutnou skutečností, že hodně Čechů trpí nadváhou či dokonce obezitou. A je ještě smutnější, že řadě z nich je to docela jedno. Pořád se to v našich zeměpisných šířkách bere jako něco přirozeného, a přitom to tak rozhodně není. I když nadváha obvykle nebývá nebezpečná, co se týče obezity, tam už je to na pováženou. Většina vědeckých studií jasně říká, že mezi nadměrnou váhou a mnoha civilizačními chorobami existuje úzké spojení. Kdo tak nechce riskovat, ten by se měl nadváhy vyvarovat, případně se dostat co nejrychleji na vhodnou váhu.

Obložená houska

Jak ale obezitu zjistit? Zdá se to jako zbytečná otázka, ale není. Hmotnost jako taková není totiž kritériem toho, jestli někdo je nebo není obézní. K tomu je potřeba o něco více údajů, a sice věk a výška daného jedince. Podle toho se dá dle speciálního vzorečku spočítat, jak na tom člověk je. Laici se nemusí učit žádné vzorečky, tem bohatě postačí internetová kalkulačka BMI.

Pokud kalkulačka vyplivne nějaký nepříliš pozitivní výsledek, je nejlepší se hned dát do práce. To znamená hlavně zapracovat na jídelníčku. Ten by měl být sice vyvážený, ale to neznamená dva oplatky za dva rajčátka. Ve stravě hubnoucího by měla hrát prim zelenina, méně pak už ovoce, jelikož většinou obsahuje hodně cukrů. Určitě je vhodné konzumovat i luštěniny, které nejsou kaloricky náročné a zasytí na opravdu dlouho. Vyhýbat by se člověk měl hlavně tučným masům, naopak je možné dopřávat si ryby, ideálně mořské, případně drůbež.

Papriky a rajčata

Hubnutí s léky?

I když předtím mnoho lidí varuje, celá řada odborníků na výživu naopak doporučuje zařadit alespoň a začátek hubnoucího procesu nějaký druh léčiv, které dotyčnému pomohou s počátečnímu nepříjemnými stavy. Ty se totiž obvykle na začátku dostavují a mají často formu vlčího hladu. To je také nejčastější příčina porušování zavedených dietních opatření.